ZAMAN’IN ÖLDÜRDÜĞÜ ANCAK ‘GÜZEL’ DİR ÇÜNKÜ O, ZAMANI DA KENDİSİ İLE BİRLİKTE ÖLDÜRENDİR.

Ocak 2015 İnsanoğlunun bütün çabasını ‘daha uzun yaşamak’, ya da zaman’da kalabilmek, silinip gitmemek, unutulmamak gibi amaçlar doğrultusunda tanımlayabilir miyiz? Hiç şüphesiz böyle bir sorunun cevabını gönül rahatlığı ile bu kadar kısa yoldan vermek mümkün gözükmüyor. Ancak söz...

ŞİİRSEL SİNEMA MI? SİNEMANIN ŞİİRİ Mİ?

Haziran 2009 Böyle bir başlığı atmamıza sebep tabi ki Agora’dan çıkan usta yönetmenlerle ropörtajları içeren kitap dizisine yeni eklenen ‘Şiirsel Sinema’, Tarkovski kitabıdır. Bu kitap Tarkovski ile filmleri üzerine yapılan ancak henüz dilimize tercüme edilmeyen, söyleşileri içermektedir. Derlemesini...

MODERN İRAN SİNEMASININ KAYNAKLARI VE GELİŞİMİ

Mayıs 2009 Bir medeniyet ne kadar mozaik kültür ve zengin sanatlardan beslenmişse kendi geleneği öylece sağlam ve uzun boylu olur. Bu onun bir güç ve otoritesinin kabülünden ziyade onun yeni açılım ve yaratımlara daha esnek kabulu olarak algılanmalı....

ŞİİRİN DÜŞMANIDIR DÜZEN

‘Şiir ne işe yarar?’ sorusu ‘Şiir nedir?’ sorusu kadar hakkıyla cevaplandırılmaya çalışıldığı vakit bir tatminsizlikle karşı karşıya kalacağımız büyük bir olasılıktır. Yine de bir grup vardır ki asıl bu sorulara buldukları cevaplarla şiiri anlar ve şiirden fayda sağlamaya...

ŞİİRİN UZAKLIĞINDA

03.05.2002/vezneciler Şiir üzerine yapılan bütün konuşmalar (veya yazmalar) her ne kadar ilk bakışta olumlu ve ufuk açıcı gözükseler bile şiirin etrafında dolanıp onu rahatsız etmekten öteye gitmemişlerdir. Öyle ki bazen şiir göz göre göre alıp başını çekip gitmiştir....

YAŞANILAN, ARAFTIR DÜNYA

25.3.2001/Beyazıt Cehennem, insanların olmamasıdır diyordu Garaudy. Cehennem benim olmamamdır dedi Sarter. Cehennem benim, diyor Zahit Eren ve ekliyor “içimdeki ateşi dindirmek için ne zaman yardıma muhtaç birine dokunsam onu da yaktığımı görünce ateşim daha da çoğalıyor. Daha çok...

MODERN TÜRK ROMANI

Haziran 2005 Modern Türk Romanı incelemelerinin bir çoğu maalesef kendi edebiyat geleneğimiz hiçe sayılarak ya çok modern ya da post modern yaklaşımlarla değerlendirilmektedir. Bunda elbette roman sanatının( birkaç Rus ve Fransız romanı kenarda bırakıldığında sanat sayıla bilinecekse tabii)...

Ayîne Dergisinden Abdurrahman Badeci Faysal Soysal’a Sordu-2

Abdurrahman Badeci: Sinemanın bizim camiaca, yani muhafazakâr camiada hala kabullenemediğimiz bir tarafı var. Sanatın da öyle... Müziği de resmi de sinemayı da... Şimdi biz sinemayı nerede konumlandır malıyız kendi hayatımızda? Bizim için ne ifade ediyor, ya da etmelidir....

Film Arası Dergisinden Yeşim Tonbaz Faysal Soysal’a Sordu

İlk uzun metraj filminizi bitirdiniz, ne hissediyorsunuz? Truffaut'nın -sanırım ilk filmini yaparken- bir hikayesi var. Bu film çok güzel olacak, festivallere gidecek, dünyayı sarsacak diyor. Filmin ortalarında ise hayal kırıklıklarından sonra dua etmeye başlıyor, "Allahım bu film bitsin...

Karabatak Dergisi için Hilal Turan Faysal Soysal’a Sordu

1.Mostar’dan Hasankeyf’e uzanan bir yolculuk, bir arayış hikayesi 3 Yol. Nasıl ortaya çıktı 3 Yol’un öyküsü? Filmin öyküsü ve yapılış sürecinden biraz bahsedebilir misiniz? 2003 yılında şiirden, film eleştirmenliğinden sonra yönetmenliğe heveslenip gittikçe güçlenen İran sineması üzerine master...